Heel erg veel nieuwe indrukken - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu Heel erg veel nieuwe indrukken - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu

Heel erg veel nieuwe indrukken

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 September 2015 | België, Gent

Hallo daar lieve mensen in Nederland,

Maandag was mijn eerste werkdag en liep ik mee met de duty manager van 15.00 tot 21.00. Een eerste dag waarop ik al zoveel gekke dingen heb meegemaakt, veel collega’s de hand heb geschut, namen al weer gelijk vergeten ben, het hele hotel ben door geweest, en me wel 80 keer afgevraagd waar ik in hemelsnaam ben ik het gebouw(het is nogal een doolhof). Maar daar bleef het niet bij. Zo stond ik met mijn mede duty manager de kussens bij de wellness naar binnen te halen toen de regen met bakken naar beneden kwam, en later op de middag moesten we een wielklem plaatsen op een auto die in de parkeergarage stond. De auto bleek uiteindelijk van een collega te zijn, en was er dus weer een hoop sensatie om niks. Wij duty managers maken nog eens wat mee, en dat nog wel op mijn eerste dag.

De rest van deze eerste week heb ik introductie gehad op verschillende afdelingen. Dinsdagochtend stond ik vroeg naast mijn bed om een ontbijt shift mee te draaien. Het ontbijt is in een buffet vorm, en daarom bestond mijn ochtend vooral met vieze borden naar de afwas sjouwen. Woensdagavond stond het diner op het programma. Ook hier heb ik vooral klusjes gedaan, wat ik eigenlijk niet heel erg vond. F&B is niet echt mijn afdeling, en daarom was ik woensdagavond ook wel blij toen deze 2 dagen erop zaten. Vandaag mocht ik me melden bij de technische dienst. Met nog 3 anderen werd ik helemaal bijgeschoold over branddetectoren, verschillende blusmiddelen, elektriciteit, gasleidingen en ga zo maar door. Dit duurde ongeveer een uurtje of 3, en daarna waren we allemaal erg gaar van alle informatie die op ons af was gekomen. Volgende week nog een dag introductie bij meetings&events, en 2 dagen bij de front office. Daarna gaat het leven als duty echt beginnen.

Op de fiets ga ik elke dag naar het werk toe. Vanaf mijn kamer tot het hotel is het ongeveer 10 minuutjes tot een kwartiertje fietsen. Het fietsen door Gent is bijzonder te noemen. Op sommige wegen heb ik geen idee of ik er wel mag fietsen en wie er nu voorrang heeft. Kruispunten hier kunnen nog wel eens chaotisch zijn en komen er bussen, trams, fietsers, auto’s en voetgangers van alle kanten. En voor wie dacht dat Gent vlak was, heeft het goed mis. In de route die ik fiets van huis naar werk zit flink wat hoogteverschil. Wanneer ik naar het hotel toe fiets, is er 1 heel lang stuk dat naar beneden loopt. Dan heel fijn, maar wanneer ik na een lange dag tegen datzelfde stuk moet op fietsen, ben ik iets minder blij. Of ik de juiste en snelste route naar het hotel toe fietst weet ik niet. Maar dit stuk ken ik nu, dus hou ik het hier voor nu maar even bij. En toen ik dacht dat ik de weg onderhand wel wist, waren die gekke Belgen weer met de weg aan het werk, moest ik dus om fietsen en had ik even geen idee waar ik toen weer was.

Hier in Gent heb ik een kamer voor mijzelf. Ik heb mijn eigen ingang, woonkamer, keuken en badkamer. Het is niet groot, en er zullen vast wel mooiere kamers zijn hier, maar ik ben er blij mee. Het meisje van wie ik de kamer huur is ook voor 5 maand in het buitenland, en komt er eind januari, wanneer ik er uit ga, weer in. Daarom heeft ze al haar meubels laten staan, en hoefde ik dat dus niet mee te nemen uit Nederland. Mijn fiets kan ik ophangen(ja je leest het goed, ophangen) in een hok naast mijn huis. En mammie als je dit leest, dat gaat me steeds beter af, dus maak je daar maar geen zorgen om. Elke dag rond half 2 komt er een ijskar met vrolijke bel door de straat rijden, en ook staat er nog steeds een dixi vlak voor mijn deur. Vraag me verder niet wat dat ding daar doet.

En dan nog de taal, dat gekke Vlaams. Ik moet zeggen dat het meestal goed te doen is. Sommige mensen moet ik wel echt goed naar luisteren om te begrijpen wat ze zeggen, en soms denk ik: heh wat bedoelen ze nou? Ik praatte hier over met vriendinnetje Ramona, die voor 5 maand stage loopt in Antwerpen, en hier dus ook tegenaan loopt. Ramona vroeg me het volgende: heb jij ook dat als mensen wat tegen je zeggen, je soms echt even 2 seconden moet nadenken voordat je precies weet wat ze bedoelen? En dit is gewoon exact wat ik ook heb. Maar net als alles hier zal dit ook wel weer wennen, en hopelijk heb ik hier na 5 maand geen last meer van.

Over alweer een week ben ik jarig, en word ik 20. Voor de 2e keer in mijn leven zal ik mijn verjaardag in het buitenland vieren. Dit keer dus in België, weer eens wat anders hè. Tot nu toe heb ik het goed naar mijn zin, en vind ik Gent echt een hele mooie stad.

Liefs uit het land der Belgen,
X Laura

  • 04 September 2015 - 09:26

    Annette:

    Kanjer

  • 05 September 2015 - 19:33

    Elaine:

    Hahaha, een leuk avontuur! Succes met je stage e geniet van je tijd in Gent!
    Groetjes,
    Elaine

  • 08 September 2015 - 12:09

    Jacqueline:

    Weer een leuk verhaal Laura je maakt zo nog eens wat mee !!
    Succes en groetjes uit Heino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

5 maand stage in Gent

Sandton Grand Hotel Reylof Gent

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2016

Gent: ik heb van je genoten

10 November 2015

Stagiair Duty Manager

21 Oktober 2015

Lang weekend in Nederland

07 Oktober 2015

De leven

17 September 2015

Hieper de piep
Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 13269

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: