Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Augustus 2015 | België, Gent

Vanuit Gent zeg ik: hallo!

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik voor mijn halfjaar stage naar Londen vertrok. Toen mijn stage 1 in het tweede jaar van mijn opleiding, nu zijn we gewoon alweer aangekomen bij mijn managementstage in het vierde jaar. Daar zit ik dan, 19 jaartjes jong, en voor de tweede keer in mijn leven voor een langere periode in het buitenland. En ondanks dat België naast Nederland ligt, blijft België buitenland en ben ik alleen van huis weg. Op de reisverslagen die ik in Londen geschreven heb, heb ik veel positieve reacties gehad. En omdat het voor mij ook makkelijk is om op deze manier veel mensen op de hoogte te brengen hoe het met mij gaat, ga ik hier in Gent mijn reisblog weer gebruiken.

Er zijn een paar verschillen en een paar overeenkomsten tussen mijn eerste stage in Londen, en mijn stage nu in Gent. Tijdens mijn eerste stage in Londen, liep ik stage in een hotel en dat is hier in Gent weer het geval. Wat een verschil is, is dat ik Londen niet alleen in het hotel werkte maar er ook woonde. Een groot voordeel daarvan was dat ik geen reistijd had tussen huis en werk. 2 trappen af en ik stond op mijn werk. Een nadeel daarvan was dat je nooit echt van je werk af was. Wanneer ik vrij was, en in mijn kamer zat, kreeg ik nog van alles mee doordat het kantoor van housekeeping naast ons zat. Dit is in Gent niet het geval. Ik krijg hier stagevergoeding, en heb een kamer in Gent zelf, en dus niet in het hotel. Mijn oude vertrouwde fietsje heb ik meegenomen uit Kampen, en hiermee zal ik dus naar het hotel gaan.

Voor wie mijn reisverslagen uit Londen gevolgd heeft, weet vast nog wel dat ik in Londen receptiewerk deed. Iets wat ik heel erg leuk vond, en waar ik veel van geleerd heb. Maar dat was mijn stage 1, en dit is mijn tweede stage dus gaan we een stapje hoger op. In het hotel ben ik aangenomen als stagiair duty manager. Tijdens mijn kennismakingsgesprek is me veel vertelt over de functie, en de werkzaamheden die ik ga uitvoeren. Maar om dit na te vertellen aan andere mensen is erg lastig. Daarom zal ik wanneer ik een beetje gewend ben aan mijn stage, aan jullie vertellen wat mijn stage nu precies inhoudt.

Net als in Londen begin ik de eerste dagen met een introductie. Op alle afdelingen in het hotel loop ik 1 of 2 dagen mee. Dit om het hotel, maar natuurlijk ook het personeel beter te leren kennen. Ik ben heel erg benieuwd, en ik heb er ook zeker erg veel zin aan. Tijdens mijn sollicitatiegesprek ben ik natuurlijk in het hotel geweest, en 2 weken geleden heb ik er een nachtje geslapen. En alle eerste indrukken zijn meer dan goed. Ik persoonlijk vind het hotel erg mooi, de mensen die er werken zijn aardig en het bed (king size formaat hadden wij) sliep erg lekker!

Midden april werd ik in het hotel aangenomen voor deze stage, en vanaf toen wist ik dus dat dit volgende avontuur er aan zat te komen. Het is heel raar dat het dan nu eind augustus is, en ik echt 5 maanden hier in Gent blijf. Ik ben heel benieuwd wat dit nieuwe avontuur me allemaal zal gaan brengen, en kijk hier zeker naar uit. Want na zo lang hier naar toe leven, ben ik ook wel blij dat het dan eindelijk begonnen is.

Liefs, nu niet meer uit Londen of Kampen, maar uit Gent!
X Laura

  • 30 Augustus 2015 - 09:10

    Jacqueline:

    Hey Laura,
    Leuk dat je weer verslag doet.
    Wij wensen jou een fijne tijd in Gent geniet er van.

    Groetjes Jacqueline

  • 30 Augustus 2015 - 10:23

    Annette:

    Mooi geschreven meisje! Zet hem op! Love you!

  • 30 Augustus 2015 - 10:34

    Astrid:

    Leuk, ik kijk weer uit naar je verhalen! Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

5 maand stage in Gent

Sandton Grand Hotel Reylof Gent

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2016

Gent: ik heb van je genoten

10 November 2015

Stagiair Duty Manager

21 Oktober 2015

Lang weekend in Nederland

07 Oktober 2015

De leven

17 September 2015

Hieper de piep
Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: