I had the time of my life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Werf - WaarBenJij.nu I had the time of my life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Werf - WaarBenJij.nu

I had the time of my life

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo daar lieve mensen in Nederland,

Het zit erop, 6 maand stage bijna voorbij. Nog 2 dagen werken, en 1 dag afscheid nemen, en dan is het is tijd om naar huis te gaan. 6 maand lang was dit mijn thuis. 6 maand lang heb ik in het hotel gewoond en gewerkt. 6 maand lang geleefd in deze wereldstad. 6 maand lang de tijd van mijn leven gehad. Ik heb het hier zó naar mijn zin gehad. Ik heb me thuis gevoeld, ik heb zoveel nieuwe mensen leren kennen. Mensen van over de hele wereld, gasten en collega’s. Ik ben vriendschappen aan gegaan, ik heb leuke en minder leuke dagen beleefd. IK HEB GENOTEN.

Nu 6 maand na mijn eerste reisverslag, is het tijd om mijn blog af te sluiten. Is het tijd om mijn Londen avontuur af te sluiten. In deze 6 maand heb ik zoveel gedaan…

.. Ik heb mijn 18e verjaardag hier gevierd. Mijn verjaardag, mijn 18e nog wel, zonder familie en vrienden, zonder de mensen met wie je normaal gesproken je verjaardag viert. Maar met mensen die je eigenlijk nog maar heel kort kent maar bij wie het toch al zo vertrouwt voelt. Heb ik gewoon een hele leuke dag gehad, ondanks dat ik ook gewoon aan het werk was.

.. Heb ik 3 super leuke dagen met Sanne en Nienke hier beleefd. Ze waren de eersten die me kwamen opzoeken in Londen, en we hebben het zo leuk gehad. Ze mijn thuis laten zien, de leuke plekjes, maar ook plekken waar ik nog nooit geweest was. Lekker praten over van alles en nog wat, lachen gieren brullen. Het afscheid op Liverpool Street zegt wel genoeg over hoe leuk we het hebben gehad. Ik kan niet wachten tot ik jullie weer kan zien!

.. Zoveel leuke, kleine, spontane dingen met mijn collega’s van de receptie. ‘ s Avonds in het hotel aankomen, en spontaan nog even besluiten wat te gaan drinken met collega’s. Collega’s die je opbellen om te vragen of je nog mee gaat een ijsje eten, even spontaan naar Oxford Street of wat anders leuks doen. ’s Nachts thuis komen, en die nightconcierge die nog even een bakje Ben en Jerry’s ijs voor je maakt.

.. Het Chelsea stadion bezoeken, mee gaan op de stadion tour en er niks voor te hoeven betalen. Van te voren had ik nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen, maar ik vond het zo super leuk, en ik ben er nog steeds heel erg blij dat ik er geweest ben.

.. Dat ik naast Londen, ook nog een andere Britse stad gezien heb. Namelijk de 1 na grootste stad van het Verenigd Koninkrijk, Birmingham. Wat was het lekker om even weg te zijn uit Londen, even een andere omgeving te zien, en in een stad rond te lopen die toch wel heel erg anders is dan Londen. Maar het was het toch ook wel weer heel erg fijn om weer thuis te komen in Londen.

.. 3 dagen genoten met Mama, Matthijs en Julia hier. Het was enorm fijn dat ze 3 dagen in ‘mijn’ hotel sliepen, dat ze een deel van de mensen hebben kunnen zien met wie ik werk, dat ze een deel van de stad hebben gezien waarin ik woon. 3 dagen die veel te snel voorbij gingen. Zo zat ik in de trein naar Gatwick airport om ze op te halen, en zo zaten we weer in de trein om ze uit te zwaaien. Leuk hebben we het zeker gehad, en veel hebben we ook zeker gezien.

.. Kerst doorbrengen zonder familie, maar met collega’s is ook niet iets wat je elk jaar doet. Het was vreemd, Londen is vreemd met kerst omdat er niks te doen is. En het is vreemd zonder je familie.. Het was apart, maar ook wel een keer leuk om mee te maken. Maar volgend jaar zit ik weer gewoon bij opa en oma om kerst te vieren, mét familie.

.. Op het dak van een hotel naar het vuurwerk en de rest van Londen kijken. Wauw, dit is nog steeds een kippenvel momentje, en denk ik: heb ik dit echt gedaan. Ja, ik stond daar echt, 1 januari 2014, te kijken naar het adembenemende vuurwerk.

.. Het werk achter de receptie wat van te voren echt onmogelijk leek om allemaal te leren. Maar ik kan toch wel zeggen dat ik me gewoon uitstekend kan redden achter de receptie. Heel erg veel nieuwe dingen geleerd, twijfels gehad of ik het wel allemaal goed deed, maar ook gewoon hele leuke gesprekken gevoerd met gasten. Gasten die je hele dag gewoon weer goed maken, alleen maar omdat ze je niet als een robot beschouwen die je inchecken, maar gewoon als een persoon.

.. Geleerd dat je ondanks dat je achter de receptie staat, en je aan het werk bent, je heel erg veel lol kunt hebben. Wat heb ik vaak slap gelegen van het lachen. Gelachen om en met collega’s, gelachen om gasten die geen woord Engels spreken, wat heel frustrerend is, maar ook heel erg lachwekkend. Gelachen om van alles en nog wat, gewoon heel erg veel lol gehad tijdens het werk. Moeilijk om uit te leggen, want dit zijn eigenlijk allemaal ‘je had er bij moeten zijn’ momenten.

.. Geleerd om te gaan met een grote tegenslag. Het vertrek van Denise uit Londen na 3 weken leek eerst echt een nachtmerrie. Maar wat was ik ook blij voor haar dat ze naar huis kon, en dat ze in Nederland weer een stage vond. Wat heb ik haar ook gemist, en momenten gehad dat ik wilde dat ze erbij was, gewoon omdat we daar dan later nog verschrikkelijk om zouden kunnen lachen.

.. Ik heb om leren gaan met een andere cultuur, de Engelse cultuur, met een andere valuta dan dat ik gewend ben, aan het verkeer wat hier links rijdt, en waar het stuur aan de rechterkant van de auto zit. En niet te vergeten, Engels praten de hele dag door. Op het begin wel eens lastig, maar nu niet meer dan normaal, en raak je er zo aan gewend, dat als je vrij bent, je nog steeds in het Engels aan het nadenken bent.

Nog een paar feitjes op een rij van mijn werk bij de receptie:

** Meest gechargde bedrag op 1 dag: Meer dan 17.000 pond, als dat toch eens allemaal van mij was.

** Meest gehate vraag(ik wilde question zeggen maar laten we het Nederlands houden) bij de receptie: Do you speak French, en vooral het gezicht wat je krijgt als je nee zegt.

** Bijna 1200 pond aan breakfast vouchers verkopen in de maand december, waardoor ik de breakfast winner was in december, en dus een etentje in het restaurant won.

** En dat te bedenken dat toen ik net begon, ik het verkopen van breakfast vouchers 1 van de moeilijkste dingen vond.

** Meest gehate moment van de dag: als om kwart over 6 je wekker gaat om op te staan voor een early shift.

** Je hele shift denken dat je geen cash hoeft te droppen aan het eind, en dan net, een uur voor je klaar bent, er een gast nog even zijn hele verblijf in cash betaalt. En zo kunnen we nog wel even door gaan.

Ik heb 6 maand in Londen gewoond. Deze wereldstad, wat een geweldige stad. Waar ik het eerst al moeilijk vond om Euston Road te vinden, cross ik nu heel, of half, Londen door, met de bus of metro, niks is te gek. Londen, waar je elke dag van de week gewoon kunt gaan winkelen als je daar zin in hebt, waar het niet uit maakt welke dag het is, want alles is toch wel open. Ik kon me voordat ik naar Londen ging niets voorstellen bij het leven in Londen, maar ik heb er van genoten. Wat een geweldige stad, ik ga het zeker missen.

Afscheid nemen van collega’s zal echt moeilijk zijn. Van sommige mensen heb ik al afscheid genomen, en ik moet zeggen; dat was echt wel even slikken. Met deze mensen bouw je echt een band op. Je ziet ze elke dag, je werkt bijna elke dag met ze. Je werkt samen als een team, en je doet leuke dingen samen. Je bouwt vriendschappen op, en nu moet je afscheid nemen, ze achterlaten en geen idee hebben wanneer je ze weer gaat zien. Het zijn stuk voor stuk lieve mensen, met het hart op de goede plek. Ik ga ze missen, met een paar mensen in het bijzonder.

Nu is het weer bijna tijd om naar huis te gaan. Wat ook wel weer heel erg fijn is. Weer in mijn eigen bedje in mijn eigen kamer. Familie en vrienden weer om je heen. Weer fietsen door Kampen heen, weer met de trein naar Deventer naar school. Naar vriendinnen toe als je daar zin in hebt, volleyballen en andere leuke dingen. Het zal zeker weer even wennen zijn, maar ik heb er ook heel veel zin in.

Nog een paar dagen, en dan ben ik weer in Nederland. 1 ding kan ik zeker zeggen: ik heb er van genoten, en ik zou het zo weer doen. I had the time of my life; dat is 1 ding wat zeker is.

Liefs, nu nog uit Londen
X Laura

  • 04 Februari 2014 - 17:15

    Mama:

    Lieve Laura,ik ben zo super super trots op je! Ik hou van je en ben superblij dat je zaterdag weer thuis komt! En ik wil best een paar dagen winkelen hoor in Londen....over een tijdje! Dikke kus!

  • 04 Februari 2014 - 17:27

    Julia:

    Ik zal het je makkelijk maken:
    I'm so proud of you ! And I will see you soon than. 4 day's and you are home :)
    ennuhh ik wil ook wel een paar dagen shoppen in Londen hoor ! No problem at all :D
    A kiss from you little Sister ❤

  • 04 Februari 2014 - 17:47

    Nelleke:

    Hoi Laura,
    Wat een leuk verslag!
    Succes met de laatste dagen in London, goed reis naar huis, en ik wens je veel geluk in Kampen met de familie!
    ( niet vergeten met oversteken de andere kant op te kijken!)

  • 04 Februari 2014 - 17:56

    Mama:

    Haha inderdaad Laura.....uitkijken met oversteken....links rechts links......voetgangerslicht groen.....en veilig naar de overkant....en anders ga je maar als een mak schaapje met mij heel Kampen door....weet je ook eens hoe dat voelt!

  • 04 Februari 2014 - 19:14

    Claudia Bayat:

    Heel vet dat je dit gedaan hebt! Toffe belevenis en nog even genieten van de laatste paar dagen :) X

  • 04 Februari 2014 - 20:47

    Wilma Rouwenhorst:

    Hallo Laura,
    Toppie gedaan hoor. Je mag trots zijn op jezelf. Het was leuk om je te volgen in Londen. Succes met je studie.

  • 04 Februari 2014 - 22:18

    Jacqueline:

    Hoi Laura,
    Wat mag jij trots zijn op jezelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1482
Totaal aantal bezoekers 13259

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: