Optimaal genieten van de laatste weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Werf - WaarBenJij.nu Optimaal genieten van de laatste weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Werf - WaarBenJij.nu

Optimaal genieten van de laatste weken

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lieve mensen in Nederland,

Wat een leuke dingen gebeuren er allemaal de laatste tijd. Het begon met Kerst. Ik had eerst aangevraagd om met Kerst te werken, maar ik heb met Kerst toch vrij gekregen. 4 heerlijke dagen, om lekker even niks te doen, en Kerst te vieren. In het hotel begon het de dagen voor Kerst rustiger te worden. De regular guest kwamen niet meer, en de mensen die in het hotel slapen kwamen allemaal uit andere landen dan de UK. Weer een hoop Amerikanen, Belgen, Fransen en genoeg Nederlanders. Op eerste Kerstdag was het rustig. Het openbaar vervoer lag plat, de straten waren leger dan normaal, en alle winkels zaten dicht. Smiddags ben ik even op pad geweest, en even lekker rustig gelopen door t park en de omgeving. Even heerlijk rust, en het was op zich best lekker weer, niet koud en het zonnetje scheen lekker. Later in de middag nog even geskypt met de familie die bij opa en oma waren, was ik er toch nog een beetje bij.

Op boxing day was ik ook nog lekker vrij, net als de dag erna. Maar daarna was het weer gedaan met de pret, en ging ik gewoon weer lekker aan het werk. En toen was het al zo weer oudejaarsdag. De laatste dag van 2013. Tot 11 uur moest ik werken. Maar om 22.40 waren we klaar met alles, en was de nightreceptionist er al, dus konden we gaan. Gauw aankleden, en hup naar de metro. We zouden naar Thistle Kensington Gardens gaan om het vuurwerk te kijken. Natuurlijk liepen we de verkeerde kant op, en kwamen we er halverwege achter dat we verkeerd liepen. Het liep richting twaalven dus gauw weer de andere kant op. Rond tien voor 12 kwamen dan eindelijk bij het hotel aan, en gingen we gauw het dak op. Net voordat het vuurwerk begon, waren we op het dak. Wat een mooi uitzicht over Londen, en ook het vuurwerk bij de Londen Eye was heel erg mooi te zien. Echt een heel mooi, indrukwekkende gebeurtenis, en een mooi begin van 2014. Toen het vuurwerk afgelopen was zijn we naar een meeting room gegaan, en hebben we daar nog een leuke nacht gehad.

Soms moet je een beetje geluk hebben in het leven. Zo ook donderdagavond. Ik was aan het werk met Silvia, een collega, en er kwam een Amerikaans koppel naar beneden. Ze hadden een Londen pass gekocht voor 2 dagen, maar hadden er maar 1 daarvan gebruikt. Met een Londen pass kun je heel erg dingen gratis doen, zoals naar bepaalde musea, en dingen doen waar je normaal ook voor moet betalen, zoals de Tower of Londen en de St Pauls kathedraal. Omdat het Amerikaanse stel de volgende dag naar Parijs zouden gaan, hadden ze niks meer aan de pass, en zo kregen Silvia en ik de 2 Londen passen. Op vrijdag moest ik late werken, dus hadden de ochtend en het begin van de middag om iets leuks te doen, gratis. We besloten naar het stadion van Chelsea te gaan, naar de St Pauls kathedraal, en als we nog tijd hadden naar de Tower Bridge, om omhoog te gaan. Vrijdag avond naar het werk ging ik met Silvia mee naar huis, om daar te slapen, omdat zij dicht bij het stadion van Chelsea woonde. We wilden met de eerste tour mee, om 10 uur, omdat we niet heel veel tijd hadden. We wisten niet of de pas op naam stond, en of ze hier naar zouden kijken. Maar dat was helemaal geen probleem, de pas werd gescand, en we konden zo mee met de tour. Het stadion, de pers ruimte, thuis kleedkamer en uitkleedkamer, de duck out, en de beste plekken van het stadion werden laten zien. Heel erg mooi en indrukwekkend groot. Op studiereis in 2012 was ik al in t stadion van FC Twente geweest, wat al wel indrukwekkend is om te zien, maar dit was toch nog wel mooier. Echt heel erg leuk, en zeker omdat het gratis was, en je er normaal rond de 20 pond voor zou betalen.

Na het stadion door naar de St Pauls kathedraal, waar we ook zonder problemen gratis naar binnen komen. Wat een gebouw zeg, echt heel erg mooi om een keer te zien. Daarna alle treetjes op, naar boven om het uitzicht te zien. En ook dit was heel erg mooi. Daarna alle treetjes weer naar beneden, wat toch wel wat makkelijker ging dan naar boven. Toen we daar weer uit kwamen wilden we richting de Tower Bridge. Daar kwamen we om 1 uur aan, en ik zou uiterlijk toch wel om half 2 weer naar huis moesten voor werk. We besloten om de Tower Bridge te laten schieten, en de weg naar huis in te zetten. Een hele leuke morgen, en in totaal rond de 70 pond bespaart, toch weer 2 hele leuke dingen gezien, wat ik normaal misschien niet had gedaan.

Gisteren ben ik met Silvia een dagje naar Birmingham geweest. Even lekker weg uit Londen, en wat meer van het land zien. Om 9 uur vertrokken we met de bus vanaf Victoria station. De heenweg duurde 3 uur, dus om 12 uur waren we in Birmingham. Je merkte gelijk wel dat we naar het Noorden waren gegaan, want het was er kouder dan in Londen, en ook waaide en regende het meer dan het in Londen deed. Nadat we bij het informatie punt een map hadden opgepikt zijn we verder gegaan. We hebben lekker rondgelopen, 2 kerken/kathedralen gezien, wat winkels gezien en gewoon de stad zelf. Tussen door ook nog even lekker gegeten. Birmingham, een leuke stad, heel erg anders dan Londen. Het is de tweede grootste stad van de UK, maar de city centre zelf is niet heel erg groot. Het was dus prima om er 1 dagje door te brengen, en na 1 dag hadden we dan ook wel de belangrijkste dingen gezien, iets wat je in Londen nooit voor elkaar krijgt in 1 dag.
Om kwart over 7 namen we de bus weer terug naar Londen, en iets na tienen waren we weer terug in het vertrouwde Londen, waar het toch wel iets warmer is dan in Birmingham. Ik ging met Silvia mee naar huis, en na nog even wat gegeten en gedronken te hebben zijn we allebei als een blok in slaap gevallen. Een leuke dag hebben we zeker gehad in Birmingham. Vandaag ben ik nog lekker vrij, maar morgen moet ik weer aan het werk, maar klagen kan ik niet, want woensdag ben ik alweer vrij!

Je kunt dus zeker zeggen dat alles nog steeds goed gaat hier. De tijd gaat snel, mijn laatste weken zijn aangebroken, en over 4,5e week ben ik thuis. Voor nu geniet ik nog elke minuut hier in Londen, want ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin!

x uit Londen
Laura

  • 06 Januari 2014 - 19:32

    Mama:

    Mooi verhaal Laura! Nog maar even genieten daar! Xxxxmama.

  • 06 Januari 2014 - 19:41

    Julia:

    Zullen wij ook nog een keer naar Londen :D

  • 07 Januari 2014 - 20:01

    Jacqueline:

    Laura geniet nog lekker van je laatste weken in London we zien elkaar snel xxx

  • 19 Januari 2014 - 13:38

    Nelleke:

    Hoi Laura,
    Wat een leuk verhaal!
    Je beleeft leuke en spannende dingen, je bent al aan het aftellen, zeker?
    Nog een paar weken en dan is je Londense avontuur weer voorbij, maar je hebt er in ieder geval van genoten en dat pakt niemand je meer af!
    Veel plezier nog die laatste weekjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 13260

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: