Lang weekend in Nederland - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu Lang weekend in Nederland - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu

Lang weekend in Nederland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Oktober 2015 | België, Gent

Lieve iedereen,

Toen ik stage liep in Londen mocht ik blij zijn wanneer ik op vrijdag mijn werkrooster voor die week daarop mocht ontvangen. Ik was dan ook wel een beetje verbaasd toen ik eind juli mijn werkrooster tot 20 december(!) ontving. Heel erg fijn om al te weten wanneer ik moet werken, wanneer ik plannen kan maken om bezoek te ontvangen en wanneer ik een eventueel tripje naar Nederland kan maken. Van mijn huis hier in Gent tot aan mijn deur in Kampen ben ik zo’n 5.5 uur onderweg met het openbaar vervoer, er van uit gaande dat alles mee zit. Daarom ga ik niet zomaar wanneer ik 2 dagen vrij ben naar Nederland, omdat ik gewoon veel tijd kwijt ben aan reizen. Maar toen ik eind juli mijn rooster ontving, wist ik: in oktober ga ik hoe dan ook naar Nederland. Ik zag namelijk staan dat ik 16 tot en met 20 oktober mag genieten van 5 vrije dagen achter elkaar, wat een luxe. Dit is natuurlijk al een hele goede reden om een bezoekje aan Nederland te plannen, maar er is nog een reden. Zo is mijn lieve oma op 19 oktober jarig, de dag erna mijn lieve tante. 2 verjaardagen waar ik dus wel graag bij wil zijn. De beslissing maken was dan ook niet heel moeilijk: in oktober zou ik voor een paar dagen weer naar Nederland komen.

Mijn gezin en wat vriendjes en vriendinnetjes waren op de hoogte van deze plannen, maar voor familie heb ik het verborgen gehouden. Dus toen ik eind augustus afscheid nam van mijn opa en oma wist ik al dat ik ze sneller weer zou zien dan dat zij dachten. Sorry oma, maar ik wilde je gewoon heel graag verrassen voor je verjaardag! Aan mijn moeder gaf ik de taak mee om er voor te zorgen dat oma haar verjaardag op 18 oktober zou vieren, zodat ik er dus bij kon zijn. Eind september hoorde ik van mijn moeder dat oma inderdaad haar verjaardag op 18 oktober zou vieren, positief nieuws dus. Maar dit nieuws werd mij niet alleen medegedeeld door mijn moeder, maar ook door mijn tante. Mijn tante stuurde mij een appje met de vraag of ik niet toevallig vrij kon krijgen, zodat ik naar oma haar verjaardag kon komen. Mijn tante maakte het me niet gemakkelijk en ging maar door met zeuren of ik echt geen vrij kon krijgen. Het kostte me wat moeite, maar ik heb haar vertelt dat ik al heel erg veel geprobeerd had, maar doordat het zo druk was op het werk ik echt geen vrij kon krijgen. Ik hoorde ook van mijn moeder dat mijn tante zelfs had geopperd om me persoonlijk uit Gent te komen ophalen, maar wat dus helaas ook niet kon omdat ik moest ‘werken’, dacht ze. Ook voor jou, sorry Alice, maar wederom: alles voor de verrassing.

Maar voor het zo ver was moest ik eerst nog 7 dagen achter elkaar aan het werk. Van vrijdag tot en met dinsdag werkte ik late diensten, van 1500 tot 2300. Op woensdag wisselde ik naar de vroege dienst, die ik ook donderdag werkte. Het is vermoeiend om de ene dag tot 11 uur te moeten werken, en de volgende dag al weer om 7 uur te moeten beginnen. Maar ik had er zelf om gevraagd, zodat ik donderdag na mijn dienst de trein kon pakken, en mijn weekend naar Nederland kon beginnen. Het is niet te omschrijven hoe blij ik was toen ik donderdagmiddag rond een uur of 4 de trein in stapte. Het was een vermoeiende treinreis van ongeveer 5.5 uur, maar wat was ik blij toen ik in Kampen de trein uitstapte. Ik was heel blij, maar het is toch ook wel weer gek om na bijna 2 maand weer in het oude vertrouwde Kampen te rijden.

Na een lekker nachtje in mijn eigen bedje was het vrijdagochtend tijd om een bezoekje aan het ziekenhuis te brengen. Matthijs werd namelijk geopereerd, en dus bracht ik een ochtendje wachtend, koffie drinkend en koffie omgooiend door in het ziekenhuis. Later op de middag heb ik nog een stukje autogereden in Kampen en omgeving. Een week voordat ik in augustus naar Gent vertrok heb ik mijn rijbewijs gehaald. Maar omdat ik in Gent natuurlijk geen auto heb, komt er van autorijden dus ook niet heel veel(zeg maar gerust helemaal niks). ’s Avonds was het tijd om Genemuiden weer eens een bezoekje te brengen, waar ik de rest van de avond en de zaterdagochtend en middag ook doorbracht. Zaterdagavond kon ik eindelijk weer lekker bijkletsen met mijn te lieve vriendinnetjes Claudia en Ilona. Via Whatsapp houden we natuurlijk wel contact, maar face to face bijpraten is natuurlijk 10x fijner. Na een hele fijne gezellige avond, lag ik ’s avonds weer lekker in mijn eigen bedje.

Op zondag was het dan eindelijk zover, ik kon naar mijn lieve omaatje toe, om haar te verrassen voor haar verjaardag. Mijn ouders, Matthijs en Julia gingen al eerder, een uurtje later volgden Gert-Jan en ik. Tot op het moment dat ik de deur binnenstapte heeft oma helemaal niks doorgehad, en was ze blij verrast dat ik toch op haar verjaardag kon komen. Na een hele fijne middag en avond met onder andere oma haar lekkere soep en een hoop gezelligheid was het weer tijd om huiswaarts te keren. Maandagmiddag had ik afgesproken met Nienke om ook met haar lekker bij te kunnen praten. Het is zo fijn om mensen met wie je al zo lang bevriend bent, eindelijk weer te kunnen zien en lekker mee te kunnen praten. Mijn voorlopig laatste avondje in Nederland bracht ik weer door in Genemuiden waar nog een feestje op me te wachten stond. Gezellig avondje in dat toch wel gekke dorp haha.

En toen was de dinsdag al weer veel te snel daar. Vanaf het moment dat ik donderdag in de trein naar Nederland stapte, kon ik al wel weer opzien tegen het moment dat het weer dinsdag zou zijn. Ik kan er nooit zo goed tegen hoe ik zo erg naar iets kan uitkijken, en hoe snel dat dan weer voorbij gaat. Ik heb zo uitgekeken naar dit weekend in Nederland, maar het is werkelijk waar voorbij gevlogen. Afscheid nemen is niet leuk, en was ook dit keer weer moeilijk. Verdrietig, maar wel met mooie herinneringen stapte ik in Kampen weer op de trein richting Gent. Ik ben maar zo’n korte tijd weer in Nederland geweest, maar toch raak je weer zo gewend aan alles en iedereen om je heen, dat het wel moeilijk is om weer weg te gaan.

Aan al mijn lieve vriendinnetjes, familie, lief vriendje en andere mensen met wie ik afgelopen weekend tijd heb doorgebracht: jullie zijn de besten, ik heb super genoten van dit weekend.

Liefs, nu weer uit België,
X Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

5 maand stage in Gent

Sandton Grand Hotel Reylof Gent

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2016

Gent: ik heb van je genoten

10 November 2015

Stagiair Duty Manager

21 Oktober 2015

Lang weekend in Nederland

07 Oktober 2015

De leven

17 September 2015

Hieper de piep
Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 13257

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: