Gent: ik heb van je genoten - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu Gent: ik heb van je genoten - Reisverslag uit Gent, België van Laura Werf - WaarBenJij.nu

Gent: ik heb van je genoten

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Januari 2016 | België, Gent

Lieve Hollanders,

Oh wat klinkt het toch cliché, maar het is oh zo waar. Deze 4.5e maand dat ik in Gent heb gewoond zijn voorbij gevlogen. Eind augustus vertrok ik weer van huis om voor een paar maand in het buitenland te gaan wonen. En nu begin januari zit die periode er ook weer op. Nog 3 dagen moet ik werken, en dan verhuis is zaterdag weer terug naar Nederland. Wat heb ik in deze maanden weer veel meegemaakt. Sommige dingen die ik mijn leven lang bij me zal dragen. Het was weer een hele beleving, en ik ben blij dat ik het meegemaakt heb. In deze 4.5e maand is weer zoveel gebeurd.

• Ik vierde mijn 20ste verjaardag hier in Gent. Gelukkig was ik niet alleen, maar vierde ik mijn verjaardag met Denise en Ramona. Na mijn 18e verjaardag in Londen, was dit de tweede keer dat ik mijn verjaardag in een ander land vierde, op een andere manier dan dat ik dat normaal zou doen. Maar wat ook wel weer leuk. Ik heb in ieder geval een leuke verjaardag gehad met lieve mensen om me heen.

• Ik heb hier weer zo veel nieuwe mensen leren kennen. Met collega’s kun je het treffen of niet, maar ik heb weer hele leuke collega’s gehad om mee samen te werken. Natuurlijk zijn er altijd mensen waar je het beter mee kunt vinden dan andere, maar ik heb weer met hele leuke en lieve mensen mogen werken. Op het begin is het lastig om iedereen te leren kennen, maar nu ik hier weg ga, kan ik toch zeggen dat ik iedereen van naam ken, en met bijna iedereen ooit wel eens een praatje heb gemaakt.

• Oktober stond toch wel een beetje in het teken van mijn bezoekje aan Nederland. Het was de eerste keer in 2 maand dat ik weer terug was in mijn eigen vertrouwde landje. 5 hele dagen had ik lekker weer thuis, en daar heb ik dan ook enorm van genoten. Het hoogtepunt van die dagen in Nederland was toch wel het verrassen van mijn lieve omaatje op haar verjaardag. Haar gezicht en haar reactie zal ik niet snel vergeten.

• Niet alleen stond oktober in het teken van mijn bezoekje aan Nederland, ook was oktober druk door het Film Fest dat zich in Gent afspeelde. Met daarbij alle aanhang, denk aan acteurs, juryleden en regisseurs die bij ons in het hotel sliepen. Heel veel mensen die bij ons in het hotel sliepen kende ik niet. Maar nu zie ik wel eens een poster hangen, of zie ik een trailer op tv en zie ik een naam van een persoon die bij ons in het hotel heeft geslapen. Toch wel weer leuk!

• In november kwamen mijn oom, tante, nichtje en neefje me 2 dagen bezoeken in Gent. Ondanks dat de regen soms met bakken uit de lucht kwam vallen, hebben we er leuke dagen van gemaakt. Het is leuk om familie te laten zien waar je uithangt, om ze de stad te laten zien waarin je woont, en het hotel te laten zien waarin je werkt. Leuke en fijne dagen met de familie, die weer wat mooie foto’s hebben opgeleverd.

• Ook hadden we het in november druk met de Davis Cup die in Gent plaatst vond. Het was nog even de vraag of het door zou gaan, in verband met de terreurdreiging in Brussel maar ook in de rest van België. Maar alles ging gewoon door, en zo sliep het Britse Davis Cup team, onder andere Andy Murray, bij ons in het hotel. En toen de Britten de Davis Cup ook nog eens wonnen, was het feest helemaal compleet en was het een drukte van belang in het hotel. Met onder andere een persconferentie en een feestje voor het Britse team hebben we drukke dagen gehad in het hotel.

• In december kreeg ik ook nog bezoek van mijn lieve vriendinnetje Ilona en haar vriend Robin. Ze konden voor een mooi prijsje bij mij in het hotel slapen, en samen zijn we 2 dagen Gent in gegaan. Ondanks dat de kerst al voorbij was, was het nog erg gezellig in de stad door de Gentse Winterfeesten. Het was enorm fijn om deze 2 mensen bij me te hebben in Gent. Ilona ken ik al zo lang en zo goed, dan is het heel gezellig om weer lekker wat tijd samen door te kunnen brengen, en te kunnen praten over dingen waar je het met de mensen hier niet altijd over kunt hebben.

Dit was nog maar een deel van de dingen die ik deze maanden heb meegemaakt en gedaan. Naast alle leuke dingen, ben ik natuurlijk ook gewoon veel aan het werk geweest. Het werk wat op het begin een hele uitdaging leek. Je moet heel veel dingen weten, je moet het hotel goed kennen en ga zo nog maar even door. Het heeft me even geduurd om mijn draai te vinden, maar ik kan toch wel zeggen dat het me goed bevallen is. Ik heb mijn werk vaak met plezier gedaan, en vaak zijn die 8 uren werken toch weer zo voorbij.

Sandton Grand Hotel Reylof is een ontzettend mooi hotel, en ik ben ook wel trots dat ik hier mijn stage heb mogen lopen. Het is nog even afwachten, maar ergens in januari krijgen we te horen op welke plaatst we op Tripadvisor zijn geëindigd in het jaar 2015. Het doel is om in de top 5 van beste hotels van België te eindigen. Hoe tof is het dan om te kunnen zeggen dat ik mijn stage heb gelopen in 1 van de beste hotels van België!

Voor degene die denken dat België haast geen buitenland is, dit is zeker niet waar. Of je nu in Australië, Zuid-Afrika of België zit, je bent weg van huis, je woont in een nieuwe stad in een nieuw land. Natuurlijk kun je vanuit België iets makkelijker naar huis, of is het voor mensen makkelijker om naar jou toe te komen. Maar het blijft buitenland en zit je echt alleen. Ook zal ik na deze 4.5e maand in België nooit maar dan ook nooit meer roepen dat ze hier ook Nederlands praten. Ze praten hier Vlaams, en dat is soms heel erg gelijk aan het Nederlands, maar het is soms ook zo verschillend. Toen ik hier net aan mijn stage begon hoorde ik andere Nederlandse stagiaires allemaal Vlaamse woorden overnemen, en ik nam me 1 ding voor: dat ga ik absoluut niet doen. Maar ik moet toegeven, na 4.5e maand heb ik wat Vlaamse woorden ook overgenomen. Je hoort deze woorden elke dag zo veel om je heen, dat het bijna onmogelijk is om het niet over te nemen. Maar 1 ding jongens: ze spreken hier echt geen Nederlands haha.

In een langere periode in het buitenland heb je altijd leuke en minder leuke dagen, maar over het algemeen kan ik toch wel zeggen dat ik het enorm naar mijn zin heb gehad. Ik heb leuk werk gehad, leuke mensen leren kennen, in een leuke stad gewoond. Dat ga je natuurlijk ook wel weer missen. Sowieso vind ik het wel raar dat je eerst 4.5e maand zo intensief samenwerkt met collega’s, ik nu bijna gedag moet zeggen en nog niet weet wanneer ik terug kom. Maar 1 ding is zeker: ik kom terug. Gent, ik heb van je genoten!

Zoals mijn collega Yannick altijd tegen me zei: je gaat weer terug naar het beloofde land. België, je was mooi en ik heb van je genoten! Salut!

Liefs uit het land der Zuiderburen,
Laura

  • 05 Januari 2016 - 16:12

    Mama:

    Mooi verhaal! Welkom thuis!

  • 05 Januari 2016 - 16:22

    Talitha:

    Hoi Laura,

    Nog een gelukkig 2016!

    Wat fijn dat je zo genoten hebt!
    Nu je schrijft dat je 4,5 maand in Gent hebt gezeten, denkt ik ook: wat is die tijd omgevlogen. Ik weet nog goed dat je zei dat je in Gent ging stage lopen.

    Geniet nog van je laatste dagen daar en ik wens je een goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

5 maand stage in Gent

Sandton Grand Hotel Reylof Gent

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2016

Gent: ik heb van je genoten

10 November 2015

Stagiair Duty Manager

21 Oktober 2015

Lang weekend in Nederland

07 Oktober 2015

De leven

17 September 2015

Hieper de piep
Laura

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1730
Totaal aantal bezoekers 13226

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

5 maand stage in Gent

17 Augustus 2013 - 08 Februari 2013

Half jaar stage in Londen

Landen bezocht: